Jei norite nuolat tobulinti svetainę, svarbu reguliariai vertinti ir užtikrinti, kad jūsų svetainė būtų optimizuota šiam tikslui.
Lengviausias būdas tai padaryti – atlikti SEO auditą.
Paprastai SEO auditas gali užtrukti keletą dienų, jei ne savaičių, ir galiausiai gali kainuoti šimtus eurų, skirtų priemonėms arba specialistams, kurie jį atliks už jus. Tačiau naudodami tinkamus įrankius (ir šį vadovą) netrukus sužinosite, kaip atlikti SEO auditą, kuris trunka ne savaites, o valandą, nereikalauja jokių pažangių techninių žinių ir yra visiškai nemokamas.
- Kas yra SEO auditas?
- Kodėl reikalingas SEO auditas?
- Kaip atlikti SEO auditą
- Patikrinkite, ar jūsų svetainėje naudojamas vienas URL adresas;
- Patikrinkite, ar jūsų svetainėje naudojamas SSL sertifikatas;
- Patikrinkite WordPress matomumo nustatymus;
- Patikrinkite savo Permalink struktūrą „WordPress” viduje;
- Patikrinkite, ar įdiegėte spartinimo įskiepį;
- Patvirtinimas naudojant Google Search Console;
- Patikrinkite, ar yra svetainės žemėlapis (Sitemap);
- Suraskite ir pataisykite neveikiančias nuorodas;
- Turinio optimizavimas;
- Schema;
- Paveikslėlių optimizavimas;
- Patikrinkite mobiliojo ryšio optimizavimo būseną.
- Išvada
Kas yra SEO auditas?
Optimizavimas paieškos sistemoms yra labai sudėtingas.
Tai reiškia, kad jūsų svetainė, turinys ir technologijos turi atitikti paieškos sistemų reitingavimo algoritmus ir jų kaprizingus reikalavimus. Blogiausia tai, kad galite beveik viską daryti teisingai, bet nepastebėti vieno dalyko, kuris galiausiai stabdys jūsų augimą.
Reguliariai atlikdami SEO auditą galite užtikrinti, kad visi jūsų svetainės aspektai, darantys įtaką SEO, veiktų taip, kaip numatyta, ir kad jūsų svetainė ir toliau galėtų generuoti paieškos srautą.
Kodėl reikalingas SEO auditas?
Inžinerijos srityje paplitęs posakis:
Jei negalite išmatuoti, negalite ir pagerinti.
Ta pati filosofija taikoma ir SEO. Jei neturite jokio metodo, kaip sekti savo SEO pastangas, kaip galite žinoti, ar tai, ką darote, yra veiksminga?
Kad galėtumėte pradėti vertinti savo pastangas, turite pradėti nuo atskaitos taško, kuris šiuo atveju bus dabartinė jūsų svetainės būklė, susidariusi dėl iki šiol atlikto darbo. Atlikę SEO auditą gausite būtiną informaciją, kuri leis jums remtis jau įdėtomis pastangomis ir sukurti sėkmingą interneto svetainės versiją.
Paprastai turėtumėte siekti atlikti SEO auditą kas ketvirtį arba pastebėję (tiek teigiamus, tiek neigiamus) srauto pokyčius, kad galėtumėte stebėti, kas ir kodėl galėjo lemti šiuos pokyčius.
Kaip atlikti SEO auditą
Kaip jau minėjome anksčiau, SEO yra sudėtingas procesas su daugybe kintančių dalių – kitaip tai nebūtų 80 milijardų JAV dolerių siekianti pramonės šaka. Nors kai kuriuos SEO audito testus galima atlikti rankiniu būdu, turėdami įrankį turėsite pranašumą ir sutaupysite daug laiko. Siekdami parodyti, kaip galite patys atlikti SEO auditą, naudosime Rank Math įskiepį, nes Rank Math leidžia automatizuoti daugybę daug laiko reikalaujančių užduočių ir vienu spustelėjimu atlikti išsamų svetainės SEO auditą. Tačiau jei (dėl kokių nors priežasčių!) nenaudojate Rank Math WordPress įskiepio, aptarsime ir kitus būdus, kuriais galite atlikti testus savarankiškai.
Norėdami atlikti savo svetainės SEO auditą naudodami Rank Math įskiepį, galite pereiti į Rank Math > SEO analizė, kaip parodyta toliau:

Be to, yra viešai paskelbtas Rank Math SEO audito įrankis, kuris yra alternatyva, jei dar nenaudojate Rank Math savo svetainėje.
Taigi, pradėkite nieko nelaukdami.
1. Patikrinkite, ar jūsų svetainėje naudojamas vienas URL adresas
Priklausomai nuo to, kaip sukonfigūravote svetainę, gali būti pasiekiama ir versija su www, ir versija be www. Tai reiškia, kad jūsų svetainė bus pasiekiama iš abiejų šių URL adresų:
https://www.yourwebsite.com
https//yourwebsite.com
Geriausia, kad jis būtų pasiekiamas tik iš vieno iš pirmiau minėtų puslapių, t. y. jei kas nors bandytų jį pasiekti, pavyzdžiui, per www versiją, jis būtų automatiškai nukreipiamas į tą patį puslapį be www versijos (arba atvirkščiai).
Tai svarbu, nes jei jūsų svetainė būtų pasiekiama abiejose versijose, „Google” (ir kitos paieškos sistemos) galėtų indeksuoti abi jūsų svetainės versijas, todėl gali kilti turinio dubliavimo problemų.
Jei priėmėte sprendimą atlikti šį SEO naudodami Rank Math, įskiepis leis jums patikrinti, ar jūsų svetainė turi šią problemą, ir praneš apie būseną SEO audito ataskaitoje.

Jei norite tai patikrinti rankiniu būdu, pabandykite prisijungti prie savo svetainės naudodami www ir be www versijas ir pažiūrėkite, ar abi versijos perkelia jus į vieną iš versijų – tokiu atveju nukreipimas jau tinkamai sukonfigūruotas.
Kaip ištaisyti kanonizavimą? (Ištaisykite su www ir be www problemą)
Jei jūsų svetainė pasiekiama ir su www, ir be www versijose, yra keletas galimų sprendimų, kuriuos galite įgyvendinti, kad išspręstumėte šią problemą. Dažniausiai pasitaikantis sprendimas bus patikrinti, ar „WordPress” viduje nurodėte teisingą URL adresą.
Jei jūsų svetainė yra prieinama ir pateikia tą patį turinį ir su www, ir be www versijose, yra keli galimi būdai šiai problemai išspręsti.
Dažniausiai pasitaikantis ir pirmas dalykas, kurį turėtumėte patikrinti, yra tai, ar nurodėte teisingą „WordPress” adresą (URL), esantį „WordPress” nustatymuose > „General” (Bendrieji). Kaip parodyta toliau, čia matysite, koks jūsų svetainės URL adreso variantas WordPress nustatytas kaip numatytasis.

Tam tikrais atvejais URL adreso redagavimo parinktis gali būti nepasiekiama (pažymėta pilkai). Jei taip atsitiko jūsų svetainėje, nesijaudinkite, tai reiškia, kad šis nustatymas yra užkoduotas jūsų svetainės wp-config.php faile. Nustatymai wp-config.php faile pakeičia „WordPress” administratoriaus srities nustatymus, todėl nustatymas yra nepasiekiamas.
Jei nustatymai yra pilkos spalvos, norėdami pakeisti savo URL, turėsite tiesiogiai redaguoti wp-config.php failą. Naudokite pageidaujamą FTP klientą, kad prisijungtumėte prie savo serverio, tada redaguokite failą. Taisyklės, kurių ieškote wp-config.php faile, yra tokios:
define(‘WP_HOME’,’http://yourdomain.com’);
define(‘WP_SITEURL’,’http://yourdomain.com’);
Kai jas rasite, pakeiskite reikšmes į norimą URL adresą ir išsaugokite failą.
Pakeitę URL, taip pat turite nukreipti visus senuosius URL į naujuosius. Norėdami tai padaryti, prieikite prie savo .htaccess failo ir pridėkite į jį šią kodo atkarpą:
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^yourdomain.com [NC]RewriteRule ^(.*)$ http://www.yourdomain.com/$1 [L,R=301]
Daugeliu atvejų, jei nesate tikri, kaip tuo pasirūpinti patys, kreipkitės į savo talpinimo paslaugų teikėją ir nurodykite šį žingsnį šiame patarime, ir jie (greičiausiai) mielai tuo pasirūpins už jus.
Įsitikinkite, kad vietoj yourdomain.com įrašėte savo tikrąjį domeną. Be to, aukščiau pateiktame pavyzdyje versija be www nukreipiama į versiją su www. Jei bandote elgtis priešingai ir pageidaujate naudoti versiją be www, naudokite tokį kodą:
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.yourdomain\.com [NC]RewriteRule ^(.*)$ http://yourdomain.com/$1 [L,R=301]
Vėlgi, jei nesijaučiate patogiai, susisiekite su savo talpinimo paslaugų teikėju ir paaiškinkite jam, ką bandote padaryti.
2. Patikrinkite, ar jūsų svetainėje naudojamas SSL sertifikatas
Įdiegus SSL (Secure Socket Layer) sertifikatą užtikrinama, kad visas ryšys tarp naudotojo ir jūsų svetainės būtų užšifruotas, todėl visa perduodama informacija apsaugoma ir tampa mažiau pažeidžiama įsilaužėlių. Tai tapo standartiniu svetainių, kuriose renkama bet kokia asmeninė informacija (ypač svetainių, kuriose tvarkomi mokėjimai), standartu, nes svarbu, kad duomenys būtų saugūs.
Be saugumo privalumų, tokios paieškos sistemos kaip Google dabar taip pat vertina tinkamai sukonfigūruoto SSL sertifikato svarbą, todėl pradėjo jį naudoti kaip reitingavimo veiksnį.
Programa Rank Math SEO taip pat tikrina, ar jūsų svetainėje naudojamas SSL sertifikatas, ir apie būseną praneša SEO audito ataskaitoje.

Norėdami rankiniu būdu patikrinti, ar jūsų svetainėje tinkamai sukonfigūruotas SSL sertifikatas, tiesiog pažvelkite į URL adresą. Jei jūsų svetainės URL prasideda https, vadinasi, naudojate SSL. Jei URL prasideda http, SSL nenaudojate.
Štai kaip tai atrodys „Google Chrome” naršyklėje:

Ką daryti, jei jūsų svetainėje nenaudojamas SSL sertifikatas?
Profesionalų patarimas: Jei to dar nepadarėte, labai rekomenduojame įsidiegti SSL sertifikatą, nes jis užtikrina lankytojų duomenų saugumą, kelia pasitikėjimą ir garantuoja, kad „Google” paieškos rezultatuose jūsų svetainė nebus baudžiama.
Gera žinia ta, kad gauti SSL sertifikatą yra paprasta ir nemokama. Tokios bendrovės kaip Let’s Encrypt SSL sertifikatus siūlo nemokamai. Čia rasite išsamią instrukciją, kaip įdiegti Let’s Encrypt SSL sertifikatus DirectAdmin įjungtoms svetainėms. Šioje pamokoje pateikiamas svetainės, talpinamos iv.lt, pavyzdys, tačiau ją galima taikyti ir kitoms svetainių talpinimo paslaugoms.
Įsitikinkite, kad jūsų svetainėje įdiegtas SSL sertifikatas, taip pat įsitikinkite, kad nesaugi (HTTP versija) jūsų svetainės versija nukreipiama į saugią (https) versiją.
3. Patikrinkite „WordPress” matomumo nustatymus
Kai svetainė dar tik kuriama, nenorėtumėte, kad paieškos sistemos naršytų ir indeksuotų jūsų svetainę, nes turinys tikriausiai būtų neišsamus, o svetainės dizainas nebūtų idealus. WordPress tai supranta ir turi integruotą parinktį, kuri neleidžia paieškos sistemoms indeksuoti jūsų svetainės. Šią parinktį rasite skiltyje WordPress nustatymai > Skaitymas.
Kadangi „WordPress” leidžia įjungti šį nustatymą sąrankos proceso metu, galite pamiršti jį išjungti, kai jūsų svetainė bus paruošta darbui.

Atliekant turinio auditą su „Rank Math SEO” programa, ji automatiškai nustato, ar šis nustatymas nebuvo netyčia paliktas įjungtas. Jį pamatysite skiltyje Basic SEO (Pagrindinis SEO)…

Jei pamiršote tai išjungti, kai jūsų svetainė jau buvo paruošta indeksavimui ir prieinama skaitytojams ir (arba) lankytojams, nedelsdami tai padarykite ir praneškite paieškos sistemoms, kad jos kuo greičiau galėtų pradėti indeksuoti jūsų svetainę!
4. Patikrinkite savo Permalink struktūrą „WordPress” viduje
Nuo Permalink struktūros priklauso, kaip WordPress sukurs jūsų sukurtų įrašų nuorodas. Renkantis pageidaujamą svetainės permalink struktūrą reikia atsižvelgti į du dalykus:
- URL struktūra
- patį URL adresą
Nors yra įvairių URL struktūros būdų, paprasčiausia ir veiksmingiausia URL struktūra yra yourwebsite.com/blog/post-name.
Atliekant SEO analizę, „Rank Math” tikrina, ar jūsų URL struktūra yra ideali.

URL struktūrą taip pat galite patikrinti rankiniu būdu, atidarę bet kurį savo įrašą ir patikrinę URL formatą.
URL struktūrą taip pat galite patikrinti rankiniu būdu – atidarykite bet kurį savo įrašą ir patikrinkite URL formatą.
Taip pat yra ir pats permalink’as. Kai sukuriate naują įrašą ar puslapį, „WordPress” automatiškai sukuria jo pavadinimą, tačiau jis paprastai būna per ilgas, o tai nėra gerai SEO atžvilgiu.

Google ir kitos paieškos sistemos pirmenybę teikia trumpesniems pavadinimams, nes jie nėra sutrumpinti ir glaustai perteikia, apie ką rašoma pranešime. Trumpesnius URL adresus taip pat renkasi naudotojai ir įrodyta, kad jie padeda pasiekti didesnį paspaudimų skaičių.
Norėdami užtikrinti, kad jūsų straipsnių (ir puslapių) URL būtų trumpi ir aiškūs, spustelėkite šalia siūlomo URL esantį redagavimo mygtuką ir įveskite pasirinktą permalink. Štai kaip pakeitėme šio įrašo pavadinimą:

Kaip išspręsti šią problemą
Jei jūsų URL adresai nėra nustatyti į /blog/%postname/, WordPress SEO analizės ataskaitoje Rank Math matysite įspėjimą. Norėdami ištaisyti šią problemą, eikite į savo „WordPress” meniu ir pereikite į Settings > Permalinks. Ten pamatysite visus pagal nutylėjimą palaikomus „WordPress” šablonus, taip pat galite sukurti pasirinktinį šabloną. Pasirinkite parinktį Post Name, kuri nustatys jūsų Permalinks į yoursite.com/your-post-name.
Nepamirškite išsaugoti nustatymus.

Dėmesio: Pakeitus permalink struktūrą, pasikeis visų jūsų esamų įrašų URL adresai, o tai sukels daug 404 klaidų. Labai rekomenduojame šį veiksmą atlikti naujoje svetainėje arba sukurti nukreipimus iš senųjų URL į naujuosius URL, kad išvengtumėte problemų.
5. Patikrinkite, ar įdiegėte spartinimo įskiepį;
Kiekvieną kartą, kai lankytojas patenka į jūsų svetainę, klientas (lankytojo kompiuteris) pingina serverį (jūsų svetainės prieglobos tarnybinę stotį), kad gautų turinį, pvz., duomenų bazę, paveikslėlius, CSS, šriftus ir kitus objektus.
Visa tai užima laiko.
Kad sutaupytų laiko, serveriai naudoja spartinančiąją atmintį, t. y. metodą, kuriuo visos užduotys atliekamos prieš vartotojui atvykstant. Tokiu būdu, kai naudotojas atsiduria jūsų svetainės puslapyje, visas sunkus darbas jau būna atliktas ir puslapio įkėlimo laikas gerokai sutrumpėja.
Atliekant SEO analizę su Rank Math, apie tai pranešama našumo skiltyje.

URL struktūrą taip pat galite patikrinti rankiniu būdu, atidarę bet kurį savo įrašą ir patikrinę URL formatą.
URL struktūrą taip pat galite patikrinti rankiniu būdu – atidarykite bet kurį savo įrašą ir patikrinkite URL formatą.
Taip pat yra ir pats permalink’as. Kai sukuriate naują įrašą ar puslapį, „WordPress” automatiškai sukuria jo pavadinimą, tačiau jis paprastai būna per ilgas, o tai nėra gerai SEO atžvilgiu.

Google ir kitos paieškos sistemos pirmenybę teikia trumpesniems pavadinimams, nes jie nėra sutrumpinti ir glaustai perteikia, apie ką rašoma pranešime. Trumpesnius URL adresus taip pat renkasi naudotojai ir įrodyta, kad jie padeda pasiekti didesnį paspaudimų skaičių.
Norėdami užtikrinti, kad jūsų straipsnių (ir puslapių) URL būtų trumpi ir aiškūs, spustelėkite šalia siūlomo URL esantį redagavimo mygtuką ir įveskite pasirinktą permalink. Štai kaip pakeitėme šio įrašo pavadinimą:

Kaip išspręsti šią problemą
Jei jūsų URL adresai nėra nustatyti į /blog/%postname/, WordPress SEO analizės ataskaitoje Rank Math matysite įspėjimą. Norėdami ištaisyti šią problemą, eikite į savo „WordPress” meniu ir pereikite į Settings > Permalinks. Ten pamatysite visus pagal nutylėjimą palaikomus „WordPress” šablonus, taip pat galite sukurti pasirinktinį šabloną. Pasirinkite parinktį Post Name, kuri nustatys jūsų Permalinks į yoursite.com/your-post-name.
Nepamirškite išsaugoti nustatymus.

Dėmesio: Pakeitus permalink struktūrą, pasikeis visų jūsų esamų įrašų URL adresai, o tai sukels daug 404 klaidų. Labai rekomenduojame šį veiksmą atlikti naujoje svetainėje arba sukurti nukreipimus iš senųjų URL į naujuosius URL, kad išvengtumėte problemų.
Kaip išspręsti šią problemą
Jei jūsų svetainėje šiuo metu nenaudojamas spartinančiosios atminties įskiepis (arba tam tikra serverio lygmens spartinančioji atmintis), jūsų atmetimo rodiklis bus per didelis, nes, Google duomenimis, svetainių lankytojai (dabar labiau nei bet kada anksčiau) iš tikrųjų tikisi, kad svetainė bus įkelta labai greitai.
O jei taip nėra, jie tiesiog išeis ir pereis į kitą svetainę. Dėl tokios naudotojų elgsenos puslapio greitis dabar yra reitingavimo algoritmas.
Tačiau, kaip ir visais su WordPress susijusiais atvejais, yra daugybė spartinimo įskiepių šiai problemai spręsti. Rekomenduojame W3 Total Cache, nes tai tikrai fantastiškas įskiepis, kuris reguliariai atnaujinamas naujomis funkcijomis ir optimizavimu.
5.1. Serverio atsako laikas
Vertinant svetainės našumą reikia atsižvelgti į du dalykus: našumą ir greitą atsaką.
Greitaveika apibrėžia, kaip greitai jūsų serveris reaguoja į užklausas. Viena iš metrikų, pagal kurią tai galima įvertinti, yra laikas iki pirmojo baito (angl. Time to First Byte, TTFB).
Norint pasiekti geriausią įmanomą našumą, jūsų svetainės TTFB turėtų būti kuo mažesnis – ir, kaip turbūt numanote, Rank Math SEO tikrina tai savo SEO analizėje, kad jums nereikėtų to daryti!

Kaip ištaisyti lėtą serverio atsaką
Jei serverio atsako laikas yra lėtas, nelabai ką galima padaryti, kad išgelbėtumėte savo svetainės našumą, nebent pakeisti talpinimo paslaugų teikėją.
6. Patikrinkite, ar patikrinote savo svetainę naudodami Google Search Console
Google svetainių savininkams siūlo įrankių rinkinį, kurį naudodami jie gali suprasti ir išspręsti problemas, su kuriomis Google susiduria indeksuodama jų svetainę. Šis įrankių rinkinys vadinamas Google Search Console, todėl rekomenduojame prie jo prijungti visas savo svetaine.
Kaip jau tikriausiai žinote, svarbu prijungti svetainę prie Google Search Console, kad galėtumėte aktyviai spręsti problemas ir rinkti papildomą informaciją apie savo svetainę.
Paprastai, kai norite pamatyti duomenis, kuriuos ji jums surinko, jums tektų atlikti ilgą prisijungimo prie Google Search Console procesą. Tačiau naudodami Rank Math SEO galite peržiūrėti visus svarbius rodiklius tiesiog WordPress viduje.
Atliekant SEO analizę su Rank Math SEO programa, ji automatiškai patikrina, ar jūsų svetainė susieta su Google Search Console.

Kaip išspręsti šią problemą
Jei jūsų svetainė dar neprijungta prie „Google” paieškos konsolės, negaunate vertingų duomenų, kurie gali padėti tobulinti svetainę ir spręsti iškilusias problemas. Todėl primygtinai rekomenduojame tai padaryti.
Jei naudojate Rank Math SEO, tada patikrinti savo svetainę Google Search Console yra labai paprasta ir greita.
Jei nenaudojate Rank Math SEO, procesas šiek tiek sudėtingesnis. Prisijunkite prie Google paieškos konsolės ir raskite parinktį Pridėti nuosavybę. Ši parinktis bus skirtingoje vietoje, atsižvelgiant į tai, ar Search Console jau turite kitų nuosavybių Search Console viduje, ar tai yra jūsų pirmoji nuosavybė.

Skyriuje „Domenas” įveskite savo svetainės adresą, tada spustelėkite „Tęsti”.

Tuomet Google Search Console bus pasiūlyti keli būdai, kaip galite patvirtinti savo svetainę. Naudokitės bet kuriuo iš šių būdų ir mėgaukitės patobulinta Google Search Console teikiama analize.

7. Patikrinkite, ar jūsų svetainė turi svetainės žemėlapį (Sitemap)
Svetainės žemėlapis (sitemap) – tai tiesiog išsamus įrašų, puslapių ir turinio URL adresų indeksas, kurį turi nuskaityti paieškos sistemos. Yra trys pagrindiniai tipai – svetainės žemėlapiai, kuriuos planuodami svetainę naudoja jos dizaineriai, žmonėms matomi sąrašai ir struktūrizuoti sąrašai, skirti žiniatinklio naršyklėms, pvz., paieškos sistemoms.
Svetainės žemėlapio turėjimas jūsų svetainėje yra savaime suprantamas dalykas ir paprastai, norėdami sukurti svetainės žemėlapį, turite naudoti kitą trečiosios šalies įskiepį. Tačiau jei turite įdiegtą Rank Math SEO, jis automatiškai sukurs „Google” patogią svetainės žemėlapį už jus. SEO audito proceso metu jis taip pat atliks patikrinimą, ar svetainės žemėlapis yra sukurtas ir prieinamas.
SEO analizės metu Rank Math SEO taip pat atlieka patikrinimą, ar svetainės žemėlapis sukurtas ir yra prieinamas.

Kaip išspręsti šią problemą
Svarbu turėti svetainės žemėlapį, nes jis padeda paieškos sistemoms (pvz., „Google”) veiksmingiau suprasti ir indeksuoti jūsų svetainės turinį.
Jei naudojate Rank Math SEO, įsitikinkite, kad svetainės žemėlapio modulis įjungtas ir tinkamai sukonfigūruotas. Modulių sąrašą rasite skyriuje Rank Math > Dashboard (Valdymo skydelis), o svetainės žemėlapio nustatymus rasite skyriuje Rank Math > Sitemap Settings (Svetainės žemėlapio nustatymai).
Jei nenaudojate Rank Math SEO yra kitų įskiepių, kurie atliks šį darbą už jus. Populiari priemonė yra „Google XML Sitemaps„.
8. Rasti ir ištaisyti neveikiančias nuorodas
Augančioje svetainėje reikia nuolat pridėti, pašalinti ir atnaujinti turinį. Dėl to atsiranda neveikiančių nuorodų. Kai naudotojas bando pasiekti neveikiantį URL adresą, jam pateikiama 404 klaida.
Nors „Google” teigė, kad 404 klaidos nėra reitingavimo signalas, jos vis tiek turi įtakos naudotojų patirčiai. Todėl turėtumėte aktyviai ieškoti neveikiančių nuorodų ir kuo greičiau jas ištaisyti.
Laimei, Rank Math SEO gelbsti (dar kartą!).
Naudodamiesi Rank Math SEO 404 Monitor galite automatizuoti visų neveikiančių nuorodų paieškos procesą savo svetainėje.
404 stebėtoją galite pasiekti nuėję į Rank Math > 404 Monitor.

Čia matysite visas neveikiančias nuorodas, dėl kurių jūsų svetainėje įvyko 404 klaida. Galite jas surūšiuoti, atlikti paiešką ir netgi ištaisyti, nukreipdami bet kurį klaidą sukėlusį URL adresą į naują įrašą ar puslapį.
Norint tai padaryti, reikia įjungti peradresavimo modulį.

Kaip ištaisyti neveikiančias nuorodas be Rank Math SEO
Jei nenaudojate Rank Math SEO ir vis dar domitės neveikiančiomis nuorodomis savo svetainėje, yra keletas sprendimų, kuriuos galite naudoti.
Pirmiausia galite patikrinti visas savo svetainės neveikiančias nuorodas Google Search konsolėje. Pasirinkite atitinkamą savybę, tada patikrinkite aprėpties ataskaitą. Ataskaitoje bus parodytos visos „Google” rastos klaidos jūsų svetainėje, įskaitant 404 klaidas.

Taip pat galite naudoti įskiepį, kuris atliks šį darbą už jus. The Link Checker įskiepis yra tik vienas iš daugelio įskiepių pavyzdžių, galinčių padėti rasti galimas neveikiančias nuorodas jūsų svetainėje.
9. Turinio optimizavimas
Kaip žinote, turinys yra svarbiausia. Kad maksimaliai padidinti srautą iš paieškos sistemų, jūsų turinys taip pat turėtų būti gerai optimizuotas.
Turinio optimizavimas paprastai yra ilgas ir sudėtingas procesas, tačiau Rank Math SEO leidžia be vargo rasti visas sritis, kurias galite patobulinti.
Čia darysime prielaidą, kad turite gana tvirtą supratimą, kaip rašyti SEO palankų turinį, kartu visada atsižvelgdami į naujausius SEO patarimus.
SEO analizėje ieškokite toliau nurodytų skyrių, kad optimizuotumėte savo turinį.
9.1. Pagrindiniai raktiniai žodžiai
Ataskaitoje „Pagrindiniai raktiniai žodžiai” pateikiama informacija apie visus įrašus, produktus (jei naudojate „WooCommerce”), puslapius ir kitus turinio tipus, kuriems nenustatyti pagrindiniai raktiniai žodžiai. Šią ataskaitą rasite „Rank Math” SEO analizės skyriuje „Basic SEO”.

9.2. Turinio optimizavimo taisymas
Rekomenduojame aplankyti visus puslapius, įrašus ir produktus, kuriuose trūksta svarbiausių raktažodžių, ir peržiūrėti visą sąrašą. Procesas gana paprastas. Atidarykite įrašą mėgstamiausiame redaktoriuje („Gutenberg” arba „Classic”) ir slinkite prie Rank Math SEO.
Ten atsidūrę, pridėkite prie įrašo vieną ar daugiau (iki 5) pagrindinių raktažodžių.

Palaukite kelias sekundes, kol „Rank Math SEO” apdoros jūsų raktažodžius, ir pamatysite, kad „Rank Math SEO” nurodo įvairius būdus, kaip galite optimizuoti savo turinį raktažodžiams. Naudokitės išplėstinėmis turinio įžvalgomis, kurias rasite „Rank Math SEO” meta lange, kad patobulintumėte savo įrašą. Peržiūrėkite „Rank Math” siūlomų rekomendacijų sąrašą ir kartu įsitikinkite, kad jūsų turinys atspindi raktažodžio, į kurį orientuojatės, paieškos intenciją.
9.3. Pavadinimo optimizavimas
Norimų tikslinių raktažodžių naudojimas įrašo pavadinime – tai patikimas būdas užtikrinti, kad jūsų pavadinimas būtų teminis, o tai, kaip įrodyta, padeda generuoti didesnį srautą iš paieškos. Atliekant SEO analizę Rank Math SEO taip pat pažymi visus įrašus, kurių pavadinime nenaudojamas pagrindinis raktažodis.

Kaip tai ištaisyti
Pagrindinį raktažodį pavadinime svarbu nurodyti dėl dviejų priežasčių. Jis svarbus ne tik SEO, bet ir padeda naudotojui suprasti, apie ką yra jūsų turinys, todėl galiausiai jis paspaudžia ant jūsų rezultato paieškos rezultatuose. Peržiūrėkite visus įrašus, puslapius ir produktus, kuriuos rekomenduoja „Rank Math SEO”.
Profesionalų patarimas: Rank Math SEO gali pasakyti tik tada, kai įrašas neturi pagrindinio raktažodžio pavadinime, kai nustatėte pagrindinį raktažodį. Kai nustatysite pagrindinį raktažodį visiems įrašams, kurie jo dar neturi, turėtumėte dar kartą atlikti auditą, kad surastumėte daugiau įrašų, kurie gali neturėti tinkamo, aprašomojo pavadinimo.
10. Schema (dar žinoma kaip Rich Snippets)
Schema arba Rich Snippets – tai kodas, kurį pridedate prie savo svetainės ar įrašo ir kuris paieškos sistemoms suteikia papildomos informacijos apie jūsų įrašą. Paieškos sistemos ją naudoja rodydamos papildomą informaciją apie jūsų įrašą paieškos rezultatuose.
Didelė tikimybė, kad jau esate susidūrę su schemos žymėjimo rezultatais. Jei matėte įvertinimo rezultatą šalia įrašo, vadinasi, žinote, apie ką kalbame.

Visa pirmiau pateiktoje ekrano nuotraukoje pažymėta informacija buvo paimta iš pačios svetainės schemos žymos.
Norėdami pridėti žymėjimo duomenų prie savo įrašo, atidarykite „Gutenberg” šoninėje juostoje esančią „Rank Math”, pereikite į skirtuką Schema, tada pridėkite ir pasirinkite vieną iš galimų Schema žymėjimo tipų, kuriuos norite pridėti:

Atidarykite „Rank Math” schemų generatorių ir pasirinkite vieną iš galimų schemų tipų, kurį norite pridėti prie šio konkretaus įrašo ar puslapio:

Atliekant SEO auditą su „Rank Math SEO”, ji patikrina, ar jūsų svetainėje yra Schema metaduomenų, ir informuoja jus apie būseną SEO analizės skyriuje Išplėstinė SEO (Advanced SEO).

Kaip pridėti Schema be Rank Math SEO
Yra daugybė įskiepių ir temų, leidžiančių į svetainę pridėti Schema žymėjimą, o WP Review yra vienas iš geresnių, be to, jis yra nemokamas. Jei ieškote mokamo sprendimo, Schema theme taip pat yra puikus pasirinkimas.
Įdiegę pasirinktą įskiepį ir į savo įrašus įtraukę „Schema” duomenis, galite patikrinti, ar jie įtraukti teisingai, naudodami Google struktūrizuotų duomenų testavimo įrankį.
Profesionalų patarimas: Rank Math SEO gali pasakyti tik tada, kai įrašas neturi pagrindinio raktažodžio pavadinime, kai nustatėte pagrindinį raktažodį. Kai nustatysite pagrindinį raktažodį visiems įrašams, kurie jo dar neturi, turėtumėte dar kartą atlikti auditą, kad surastumėte daugiau įrašų, kurie gali neturėti tinkamo, aprašomojo pavadinimo.

Jei nenaudojate Rank Math SEO ir vis dar domitės neveikiančiomis nuorodomis savo svetainėje, yra keletas sprendimų, kuriuos galite naudoti.
Pirmiausia galite patikrinti visas savo svetainės neveikiančias nuorodas Google Search konsolėje. Pasirinkite atitinkamą savybę, tada patikrinkite aprėpties ataskaitą. Ataskaitoje bus parodytos visos „Google” rastos klaidos jūsų svetainėje, įskaitant 404 klaidas.

Taip pat galite naudoti įskiepį, kuris atliks šį darbą už jus. The Link Checker įskiepis yra tik vienas iš daugelio įskiepių pavyzdžių, galinčių padėti rasti galimas neveikiančias nuorodas jūsų svetainėje.